Monday, June 21, 2010

Sesungguhnya allah aje yang tahu ape yang aku buat tuu untuk kebaikkan nenek tuu .. Aku terpakse bohong kt die yang aku nak antar die balek nnt bile aku da abes keje sebab aku taknak die bgn dari katil and jalan balek .. Dalar die tuu high fall risk precaution patient .. And die degil asek nak bgn dari katil sebab nak balek .. Jadi aku terpakse bohong kt die yang aku nak antar die balek lepas keje .. Sampai die menangis sebab die terharu jumpe org mcm aku yang sanggup nak antar die balik .. Tak putus2 die ckp terime kasih kat aku sambil nanges2 .. Aku memang rase serbe salah bile aku tengok die menangis .. Kesian mmg sgt .. Sejak die masok hospital, ank2 die sorang pun tk jengok die .. Sume buat hal masing2 .. Kesian nenek tuu .. Sampai anak org laen die mati2 ckp tuu anak die .. Sampai die terpekik kat dlm hospital panggil2 anak org yang die fiker tuu anak die .. Kesian sgt tgk die .. Tapi ape bleh aku buat .. Bknnye aku knl anak die sape yang aku bleh panggil die dtg jenguk nenek tuu .. Dah tuu lps die nanges2 die ckp kalo nnt aku tkd tmpt nk tggl, die srh aku tggl dgn die sebab aku da baik hati nak antar die balek rumah secare percume .. Lagi aku rase serbe salah .. Rase terharu pon ade .. Kesian sgt kt nenek tuu .. Da berminggu2 die kt hospital satu anak pon tk jengok .. Tuu baru anak .. Kate die, die ade ank angkt jgk .. Tuu pon ank angkt die srng pon tk jengok die .. Tak tau diuntung .. Org tue tuu da jage kau abeh bile die sakit mcm nie satu pon tknk jage die .. Tak sampai hati dibuatnye tgk nenek tuu .. Kdng2 nak buat die ketawe, buat die senang hati tapi asek balik aje yang die fikerkan .. Mcm mane nk buat die ketawe .. Haiz .. Aku cume bleh doakan aje nenek tuu slamat dunie akhirat .. Dan mudah2an allah dpt ampunkan dose aku bohong dgn nenek tuu .. Haizz ...

No comments: